آيت الله مصباح يزدي: در مقابل سيد حسن نصرالله احساس حقارت كردم

  • یزدفردا :رييس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به خاطراتي گفت: پس از شهادت سردار رشيد اسلام عماد مغنيه كه با توجه به موقعيت حزب الله و نقش عماد مغنيه در حزب الله ضربه غيرقابل جبراني به نظر مي رسيد، براي عرض تسليت خدمت جناب سيد حسن نصرالله مشرف شدم و نه تنها ايشان را اندوهگين نديدم بلكه سرحال همراه با نشاط يافتم و با مشاهد روحيه و ايمان اين مرد در مقابل او احساس حقارت كردم.

به گزارش خبرگزاري شبستان از استان قم، آيت الله مصباح يزدي پنجشنبه شب 29 بهمن ماه در مراسم گراميداشت شهداي حزب الله با گراميداشت ياد و خاطره شهداي مقاومت حزب الله لبنان گفت: با شناختي كه بنده از اين شهدا دارم، نظيري براي اين شهدا جز شهداي كربلا وجود ندارد و زماني كه خدمتايشان شرفياب شدم، در مقابل ايمان اين مرد، احساس حقارت كردم.

وي با بيان اينكه شهدا محبوب خداوند هستند، گفت: درك عظمت اين مقام، دشورا و قابل فهم نيست.

رييس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به خاطراتي گفت: پس از شهادت سردار رشيد اسلام عماد مغنيه كه با توجه به موقعيت حزب الله و نقش عماد مغنيه در حزب الله ضربه غيرقابل جبراني به نظر مي رسيد، براي عرض تسليت خدمت جناب سيد حسن نصرالله مشرف شدم و نه تنها ايشان را اندوهگين نديدم بلكه سرحال همراه با نشاط يافتم و با مشاهد روحيه و ايمان اين مرد در مقابل او احساس حقارت كردم.

وي به ارادت سيد حسن نصرالله نسبت به ولي فقيه اشاره كرد و گفت: با وجود اينكه اين فرد داراي شخصيت جهاني است ولي در مقابل ولي امر مسلمين جهان همچون سربازي صفر رفتار مي كند كه بنده به اين ويژگي ايشان نيز غبطه مي خورم، چرا كه اين ارادت را خداوند به هر كسي نمي دهد.

آيت الله مصباح يزدي با اشاره به آياتي از قران كريم، مقاومت را از ويژگي هاي اين شهدا دانست و گفت: خداوند كساني را كه محور انديشه شان پذيرش خدا به عنوان پروردگار است و در اين راه استقامت مي ورزند را ياري خواهد كرد و يكي از مصاديق بارز اين آيه قرآن كريم سيد حسن نصرالله است.

وي با اشاره به آياتي از قرآن كريم گفت: زماني كه همه دشمنان همه نيروهاي خود را براي مقابله با مؤمنين جمع كردند، نه تنها مؤمنان نهراسيدند، بلكه ايمانشان بيشتر شد و مي دانستند كه خداوند آنها را كفايت خواهد كرد، امروزه نيز كه آمريكا دورتادور مؤمنين را گرفته و همه نيرويشان را براي مقابله آماده كرده اند، مؤمنان با عزمي قوي در مقابل آنها مي ايستند.

عضو مجلس خبرگان رهبري صبر و مقاومت و تقواي الهي را دو عامل مهم براي امداد الهي دانست و گفت: خداوند در جنگ بدر كه مؤمنان 313 نفر بودند را بر كافران پيروز كرد و حتي فرشتگان را به ياري آنها فرستاد و از اين نوع امداد هاي الهي در جنگ 33 روزه لبنان كاملا آشكار و عيان بود.

علامه مصباح يزدي افزود: خداوند مؤمنان را ياري كرده و آرامش به آنها مي دهد و در طرف ديگر نيز ترس و رعب در دل دشمنان مي افكند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا